Wednesday, January 18, 2012

Mari Memborong Buku Dengan Baucar Buku 1Malaysia




Assalamualaikum . .

akhirnya berjaya juga aku meng'update blog . .Alhamdulillah .. syukurrrrr . .sepanjang bulan Januari ni terlampau banyak assignment, presentation, test , aktiviti kelab lagi .. hadoiii ada satu hari tu aku rasa aku lah orang yang paling penat didunia dan aku rasa aku lah manusia yang terajin di dunia .. buweekkkk :'P al-maklumlah kerja banyak luar dari kebiasaan . . ahakhakhak


dah dah cukup , taknak mengarut lagi . .


baru-baru ni ramai student yang layak dapat bantuan Baucar Buku 1 Malaysia . .baucar ni untuk student-student IPTA/S dan pelajar tingkatan 6 . .so aku pun tak terkecuali untuk dapatkan bantuan buku ni .. hmm memandangkan aku dah pertengahan semester dan berapa minggu je lagi nak angkat kaki dari UniSZA ni .. so baucar buku ni aku habiskan dengan buku-buku ilmiah jelaah . .kebetulan masa aku ambil baucar ni ada karnival jualan buku kat Cafe asrama aku dan yang bestnya boleh guna baucar buku ni . .






so apalagi , aku borong dalam 7 buah buku yang semuanya besttttt bestttt belaka . .walaupun aku ni takdelah suka sangat baca buku kecuali buku kuliah je kan *ececece* tapi kali ni buku-buku yang aku beli ni berjaya menambat hati aku untuk jadi ulat bulu . . err . .ok aku malas nak picit butang 'backspace' . . ulat buku ye bukan ulat bulu :P


jom kita tengok buku-buku yang bertuah pada minggu ini . .jeng jeng jeng




kata penjual buku kat yang jual buku ni . .buku-buku Chef Wan ni semua mahal-mahal . .ada lah dalam RM2-3 ratus, selalunya mak mak datin yang beli . .dan buku ni satu-satunya buku Chef Wan yang agak murah harganya dalam RM79 . .kecik je dan ada duaratuempatpuluhlima jenis resepi ..so memandangkan aku ni agak suka memasak dan rasa nak feeling-feeling jadi datin . .buku ni aku rembat satu . . okeyh aku rasa puas sangat dapat beli buku ni ^___^




yeeehaaa !! one of the books yang aku sangat-sangat suka. . selain cover dia yang feminin gitu dan isi dia sangat mantap . .sesuai sangat laah untuk para wanita di luar sana yang tercari-cari buku fiqh wanita . .serius lengkap dan yang bestnya ada banyak ilustrasi . .memang aku nak sangat buku ni sebelum ni, akhirnya dapat jugak tau . .orang kata don't judge a book by its cover .. err .. sekarang buku ni cover die cantik isi die pun mantap . .acane tuh ???



haa ni lagi satu buku dari Ustazah SNBM yang aku beli . .buku ni aku nak bagi mak atau ayah aku kat rumah . .haa sesuai sangat lah untuk parent aku ..harganya dalam RM19.90 .. kire RM20 lah senang . .






sekarang aku rasa aku lah manusia paling bertuah sebab dapat beli buku ni .. kalau tanya aku berapa bintang aku nak bagi kat buku ni .. INFINITI bintang okeyh ! bukan sebab penulis nye handsome atau perkataan VAVI di depan muka buku tu .. tapi sebab aku tak pernah tengok buku bertajuk nih dan mahalnya ilmu yang ada dalam buku tu . .lecturer aku dulu selalu cakap pasal ubat yang ada kandungan Vavi . .tapi sekarang ilmu mengnai ni dah ada dalam genggaman aku . .harganya tak mahal cuma RM39.90 . .kira RM40 jelaa .. kan .



tadaaaa .. mesti korang jealous tengok aku ada buku ni kan ? heyy tak cemburu keee ? jealous lah weyh sebab dengan buku ni korang boleh buat duit hanya dari rumah . .di ulangi hanya dari rumah !! menarik kan ? ada banyak idea-idea bisnes dalam buku nih . .semuanya tip top lah !!



last but not least . .buku yang dibelikan oleh my love untuk aku . .aku teramatlah suka okeyh . .die tau sangat aku ni suka mengodek-godek photoshop . .so dia belikan aku satu buku ni guna baucar die . .thank you love :)






sekarang kat tangan aku cuma tinggal RM50 je . .masih tak tau nak beli buku apa lagi . .ala, lagipun tarikh tamat dia lambat lagi kan . .heeee




ihsan google :'P





ok ni lah dia buku yang my love aku nak sangat-sangatttt tu . .puas kitaorang cari, hari ketiga karnival baru dapat . .kata penjual buku-buku kat situ buku ni memang laris dan cepat habis stok . .happy betol dia dapat buku ni . .aku dah ada satu kat rumah tapi taknak lah bagi kat dia sebab family aku punya .. haha beria-ia sangat dia nak dapatkan buku ni sebab lengkap dan cantik . .yelahh, penuhkan ilmu didada mu ye sayang , tak lama lagi nak jadi imam . .hehe :')


ohh ya , jangan lupa doakan kesihatan Ustaz Ismail Kamus ni yaa. .ketepikan hal politik tapi ambil lah mutiara ilmu yang beliau selalu lontarkan pada semua .. hmm Ustaz ni pun kawan arwah atok aku . .doa-doakan yaa :)





kalau tanya aku baca tak semua buku yang dibeli tu ?? aku jawab tak . .hehehe sabo sabo sabor . .aku tengah test dan assignment, bila ada masa terluang nanti aku baca buku-buku ni .. insyaAllah aku akan kongsi segala ilmu pada semua :)



happy blogging guys !

3 comments:

  1. nanti blh la pnjam ye..hehehe <3<3<3

    ReplyDelete
  2. amboih kemain lagi dia memborong buku yerp...tieha pon x sabar nk serbu kedai buku ni....*hik

    ReplyDelete
  3. n0vel blh beli ke r?

    ReplyDelete

Mulut jangan laserr tauuu :'P

Thankkk youu :)