Monday, October 31, 2011

Muara Ikan Bakar , Port Klang yang superb !!




Assalamualaikum . .
hello readers !

baru-baru ni aku dengan family aku pergi makan kat Muara Ikan Bakar kat Port Klang . . sebenarnya ayah aku ni nak bawa 'My boy' aku pergi makan-makan kat sana . .alang-alang , ayah aku bawa satu family aku dan termasuk la boy adik aku . .*nyebok pulak die .. hihihi :P

aku cakap kat korang memang bessttttttttttttt sangat-sangat laa makan kat situ !! makanan dia pehhhhhhhh sedapppppppp sangat-sangat okeyh ! tapi tapi . . errr . .kalau nak makan kat situ kena bawa duit dalam RM 2 ratus lebih laa satu family . .kalau bawak RM 50 x 4 lebih baik korang makan kat restoran depan rumah aku ni haa . .sedap-sedap gak . .tapi sedap lagi muara ikan bakar ni. .hehehe :'P

ok perjalanan dari KL ke Muara Ikan Bakar , Tanjung Harapan , Port Klang ni makan masa dalam 45minit kalau jalan tak sesak . . agak jauh perjalanannya . .tapi memang berbaloi-baloi jauh dan harga makanan kat situ . .dalam perjalanan tu korang akan nampak banyak kargo , kilang-kilang . .dah nama pun Perlabuhan Klang . .suasana dia memang nyaman ..bunyi ombak hempas pantai dan angin laut sepoi-sepoi bahasa hindustan . .fuhhh . . masa korang makan tu lagi feeling-feeling romantik sebab dorang pasang lagu-lagu romantik stok 60an !! awww . .dah la my boy ada kat situ , rasa-rasa nak je berdansa kat situ . .oppss kawal sikit iman tu . .hikhikhik :'P ayah & mak aku suka lettew dengan lagu-lagu klasik dia . .ihik ;'P

oklah , aku malas nak cerita banyak-banyak . .jom layan gambar-gambar kat sana . .hehehe










sebelum tu kitaorang pilih dulu ikan apa yang nak dimasak . .banyak gila kot ayah aku pilih . .kat situ bukan ikan je tau . .ada sotong , udang semuanya big size ok ? grrr


sebelum makan snap gambar banyak-banyak dulu . .*makcik meja sebelah dok jeling-jeling je kat aku . .hahaha


xoxo :)







muka kelaparan . . :P



tadaaa !!



ni menu pertama yang dihidangkan . .fresh dari laut !! udang goreng tepung & sotong goreng tepung . . sangat cepat & layanan dia sangat best :)


ok kalau korang nak tahu , nasi lemak kat sini memang terkenal dengan rasa yang sangaaat sedap tau . .bila aku search je kat internet , semua cakap nasi lemak dia sedap . . aku pun apalagi , taknak lepaskan peluang rasa nasi lemak ni . .dan terbukti memang sedap plus dengan sambal dia . .peehhh terangkat !!!!





ohh udang ni sangat sedap .. aku lupa ni udang masak apa . .tapi aku suggest kan kat korang jangan lupa order ikan kerapu masak 3 rasa & ikan siakap bakar . .heaven !!! sedap sangat-sangat . .nak-nak lagi bila korang cicah ikan siakap bakar tu dengan kuah asam dia . .makkk aii . .kuah asam dia tak payah cakap laa . .rasa dia cukuppp seimbang & pekat sangat. . terliurrrr beb !!!! :P


say GORILAAAAA !!
ohh i nampak tau gigi you melekat sayur . .






my boy yang gembira kerana perutnya dimanjakan oleh seafood yang sodap-sodap ..





muka kekenyangan . .errrrkkkkk . .opps , sorry


last aku pergi masa aku darjah 6 . .8 tahun lepas kot ! tempatnya memang takde yang berubah . .rasa makanan dia yang sedap-sedap tu still maintain . .apa yang aku perasan yang berubah cuma plastik tisu nye sahaja . .hikhik



tisu basah yang wangi . .dah macam tisu baby pulak ..


ok aku nak solat & text my boy aku tu . .karang merajok pulak dia . .hikhik
chao cincau !


ok ni alamat Muara ikan bakar , port klang :)



MUARA IKAN BAKAR
Tanjung Harapan , Jalan Sultan Hishammudin,
Kaw 20 , Bandar Suleiman , Pelabuhan Klang Utara ,
42000 Port Klang , Selangor Darul Ehsan .

Tel : 03-3176 6929 , 03-3176 6001


jangan lupa singgah !!


p/s : syiookkkkkkk

4 comments:

  1. aqiiii . best kan makan kat sini . dia menghadap cam "muara" . ngehehehe. pastu seafood die sume fresh kan kan kan? hihi

    ReplyDelete
  2. @fareha kamal

    hikhikhik tau xpeeeeeeeeeee !!! super fresh makann die . .n msakan die xyah cite laa . .sedap sgt2 . .nak gi lagi tp mahal kot .. hehehhe

    ReplyDelete
  3. terliur..nasib abik x tumpah air liur ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahhaha apalagi cik izars . .jom serrrrbbbbuuuuuu !!!

      Delete

Mulut jangan laserr tauuu :'P

Thankkk youu :)